Aku Bukan Terbaik.

Assalamualaikum....
Alhamdulillah, syukur ku panjatkan kehadrat ilahi, selawat dan salam buat junjungan mulia nabi kita muhammad salla Allahu alaihi wasallam, keluarga, sahabat, para tabi'e, tabi' tabie, dan semuanya berada dibawah naugan Allah hendaknya...

Rupa-rupanya dalam menyampaikan kalam-kalam sepi ini, ada juga insan yang tidak berpuas hati dengan sang fakir, masya Allah.. rasa macam hebat je diri ini...
Apalah yang menjadikan hati kita cemburu pada insan hina ini???

baik, sang fakir tak kisah pun, kerana Allah dah janji semua tu dalam ayat-ayat suciNya..
terang lagi bersuluh...

firman Allah :
Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). baqorah ayat 10

banyak lagi ayat-ayat yang menunjukkan janji Allah kepada orang-orang yang memperjuangkan agamanya akan diuji dengan segenap ujian... dan pastinya, semua ujian tersebut layak buat sang hamba... maka bersyukurlah anda diuji.... alhamdulillah...

kalau dulu-dulu.... mengimbau kenangan...

sewaktu usia remaja ku, istilah yang dilontarkan kepada kami budak agama dengan gelaran "malaikat", agak tidak layak bukan? yer lah, dosa berlonggok-longgok dikalung dengan gelaran makhluk sesuci malaikat. tak masuk akal. tapi itulah hakikat bila kita memperjuangkan agama Allah, kita akan diuji dengan musuh yang datang dari kalangan sahabat yang bergelar muslim juga. Inilah musuh dalam selimut yang perlu dihadapi oleh kebanyakan para pendakwah agama in.. Sediakah anda untuk menghadapi mereka???


Sedia ataupun tidak itu bukan masalahnya sekarang. kerana realitinya anda pasti dan akan menghadapi golongan ini kelak, mungkin saja esok atau lusa. Amacam? ada takut??


Kami berfirman lagi:
maka sesiapa yang mengikuti petunjukKu itu nescaya tidak ada kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita". albaqoroh:38

Biasanya, asbab dari desakan golongan inilah kebanyakan pendakwah menjadi ragu dan segan dalam menyampaikan dakwah Islam secara terbuka.

yer la, takut nanti kena kata berlagak la...
ingat alim la tu...

Cuma pesanan dari sang fakir, jangan takut menyampaikan BENAR, selagi dia BENAR, maka BENARkan ia selayaknya..

wa Allahu a'lam..

~Jangan kau sangka kawanmu yang sering menegurmu itu adalah orang yang paling bertaqwa. Jangan kau fikir kawanmu yang sering menasihatimu itu adalah manusia yang tak diuji. Jangan kau ingat kawanmu yang tegas beragama itu adalah manusia yang paling sempurna.
~Hakikatnya,dia menegurmu untuk mengingatkan dirinya jua. Dia menasihatimu untuk dirinya turut berjaga-jaga. Dan dia bertegas dalam hal-hal agama kerana risaukan bahang api neraka. Kawanmu itu bukanlah MALAIKAT. Dia juga MANUSIA.Bersangka baiklah,dia sebenarnya mahu memimpinmu masuk ke syurga bersama-sama!

[BERKAWAN HINGGA KE SYURGA!] ♥
(.^_^)

.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..:: Jom Kongsi ::..