Buat Pasport di MESIR

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, syukur ku panjatkan kehadrat ilahi, selawat dan salam buat junjungan mulia nabi kita muhammad salla Allahu alaihi wasallam, keluarga, sahabat, para tabi'e, tabi' tabie, dan semuanya berada dibawah naugan Allah hendaknya... 
 
ramai beno duk tanye pasai cara nak buat pasport kat mesir ni...
bebenonye ambe ni pon kurang juga tahu mengenai cara pembuatannye.. cuma tau la skit2..
 antara barang yg penting perlu kalian sediakan :
1- copy pasport (yg bahagian depan tu jer)
2- postt IC
3-terjmhn tasdik thn ni punye (terbaru)
4-gambar 2 keping.. warna biru belkng, goood kualitas..
5-600LE ( lebih tepat, 100 USD)
  itu sahaja..
 
lps tu..
pergi ler ke safarah malaysia yg terletak kat muhandisin sana.. 
kalu kami dari dumyat.. turun kat metro muassasah syubra, naik terus je sampai kat Do'ie..
turun je dr metro, naik lak teksi ke masjid mustafa mahmud indi safarah quwaid.
dah pun sampai!!
masuk safaroh, naik tingkat dua.. lps tu jumpa ammu yg ada kat situ.. settal..
siap je... terus balik rumah...
 tuggu 3bulan tanye balik mcm mane keadaan pasport tu..
moga ALLAH memudahkan urusan kita semua.
 ni no tepon ammu tu 0237610068, nama beliau AHMAD...
harap membantu sapa2 yg memerlukan... 
 Wa ALLAHu a'lam. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..:: Jom Kongsi ::..