siapa Aku???



siapa aku??
siapa aku???

mereka kata aku hebat..
mereka kata aku setia...
mereka kata aku dermawan...
mereka kata aku pejuang..

tapi..
hakikatnya..
aku hanya seorang..
seorang pendusta...
seorang pengecut...
seorang bacul...
seorang penuh hipokrit.

dikala sang mentari kembali melabuh tirai....
sang rembulan menyapa dengan senyuman sinis..
sinis sekali buat insan seperti aku..
aku...
alim hanya pada sang mentari..
alim kerna pokok, arnab, awan mampu meyaksikan...

tapi..
sekali-kali aku tidak dapat menipu pada rembulan...
dia cukup menyaksikan...
siapa diri ini disebalik kelamnya malam....
disebalik tirai yang kononnya suci...
hanya aku dan dia....
hanya aku dan dia...

aku bukan apa yang kau gambarkan...
insan yang mencari diri...
Category:

No comments:

Daisypath Vacation tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..:: Jom Kongsi ::..