syukron awie....


Assalamualaikum...

Alhamdulillah.... setinggi kesyukuran ku panjatkan buat sang pencipta agung Allah S.W.T... salawat dah salam buat junjungan mulia nabi Muhammad S.W.A serta keluarga dan para sahabat baginda sekalian. sungguh hebat dan penuh kebesaran pada setiap ciptaan...

Pada antri ini, ana ucapkan syukron awi2 li akh wais (terima kasih banyak2 kat wais) kerana sudi mengunjungi kami di tanah jajahan Dumyat... dalam masa yang agak lama (1 mggu gak, tak pernah ada sebelum ini, rekod pertama...). Ana nok mintak maaf banyak2, mana tahu sepanjang tinggal di rumah kami ada tersilap kata mahupun ada gerakgeri yang tidak menyenangkan hati anta... kami hanya selaku manusia biasa yang sudah tentu takkan dapat lari dari kesilapan...

Kami ( termasuk ahli bait sekali la ni..), mintak maaf banyak2 sebab banyak duduk di rumah daripada keluar bersiar2 ( walaupun sepagi hilang dilitupi selimut, habit yang patut ditinggalkan.. ), dalam waktu anta mari tu banyak program... tak sempat nak mandi pantai waktu pagi... lain kali la ye...

Sungguh seronok bila ada kawan mari ziarah kita, tapi berharap mereka berziarah atas nama sahabat bukan sebagai tamu kehormat... ye la... kebanyakan dari sahabat2 kita mahu mari rumah kita nok jadi raja, mana boleh macam tu... kalau seminit dua tak menjadi masalah, tapi nak duduk berhari2... ( bunyi macam tak mau ajak mai je kan?? ) kalam ini ku lontar atas dasar rasa cinta sesama sahabat seperjuangan sekalian... kebanyakan kita lupa akan besarnya nilai sebuah ukhuwwah, ada seorang ulama gerakan ada berkata ukhuwwah antara sahabat adalah lebih utuh dari ikatan kekeluargaan... ( sama2 kita nilai kebenaran kata2 tersebut.. )

Ziarah adalah suatu yang dituntut dalam Islam, karna disana ada beribu kebaikan sebagaimana yang dinyatakan dalam satu hadis yang berbunyi ( lupa lak... ), mafhumya : kunjung mengunjug - mengunjunglah kamu ke rumah sahabat2 mu, karna bersama kunjungan tersebut ada rahmat.. insya Allah...

wa Allahu a'lam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..:: Jom Kongsi ::..