Lalat Mengazab

Assalamualaikum....
Alhamdulillah, syukur ku panjatkan kehadrat ilahi, selawat dan salam buat junjungan mulia nabi kita muhammad salla Allahu alaihi wasallam, keluarga, sahabat, para tabi'e, tabi' tabie, serta semua ulama semoga dibawah naugan Allah hendaknya... aaamin...


"Lalat yang tidak berperikemanusiaan...
Rasa nok bunuh semua je!!! "

Bila tidur aje ada la mai ganggu.. kengkadang tu sampai tak dapat nak tidur dibuatnya....
Mesir kene tambah satu lagi nama jolokan dia., kota LALAT.... huhuhuhu...
(jangan marah orang mesir yek)


Kalau bangun terus cabut....

Kata ulama lalat akan dimasukkan ke dalam NERAKA.
selain kala dan ular.... lalat juga duduk kat dlm neraka....

sabda rasulullah salla Allahu alaihi wasalam :
"Umur lalat adalah 40 malam, dan semua lalat di neraka kecuali lebah"


Adakah lalat di azab??
Tidak, lalat bekerja sebagai pengazab, haiwan kecil dan kotor (disisi manusia) ini akan mengazab mereka yang dicampak ke dalam neraka kelak... nauzubillah...
moga dijauhkan Allah dari azabnya...


Kalau kat dunia pun kita rasa dah terazab kalau digangu binatang ni, yang bilangan hanyalah dalam dua tiga ekor sahaja. sedangkan di akhirat kelak, jumlahnya lebih besar.. nauzubillah..

TERIMA KASIH kepada lalat yang baik hati, sbb lalat la takleh tidur...
Boleh la study.... (ayat ini untuk pujuk diri sahaja.... huhuhu)

Setiap ciptaan Allah taala sentiasa berhikmah....
Lazimi syukur...
Category:

1 comment:

♥MiSs WaFa♥ said...

salah.jgn riso.org mesir tak phm bhasa melayu.biasa la lalat tu.lalat ok g.pijat punya gigitan mberi kesan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..:: Jom Kongsi ::..